Saturday, November 19, 2011

pEnCeMaRaN sUnGaI


meh sini ceq nak bg tau..
aku amat2 plek sama ini dunia sekarang..
pasal apa??
tong sampah bukan maen banyak lah kan..
kat merate tmpat ade je kan tong sampah..
siap ade tulis lagi..
"GUNALAH SAYA"..
Tp ade manusia buat??
buang sampah dlm tong sampah??
ade??
mmg rmai...
tp msih ade lg kan yg men campak je smpah tu kan..??
kdg2 da smpai tong sampah pon x msokkn btol2..
ha.. srupe la tu...
eden nie bukan sngaje nak berleter...
tau x pmbuangan smpah yg cam nie lah mnyebabkn sungai kt ruma aku pnoh ngn sampah...
haa... nak slahkn sape??
nak slhkn sungai??
hei,, sedar lah whai mnusia..
SUNGAI ITU PENTING!!
utk korang jugak kn..
nak mndi,, minum, pngangkutan, n bnyak lah..
lau sungai da cam nie kan,,
nak wt cam mne..
aduuhhh,,'sdih aku...
x kesian ke kt aku..
lau x ksian kt aku pon,, ksian la kt bumi kite nie..
nak nangis aku bile aku turun sungai..
dngan airnye yg kotor..
tringat mse kcik2 dlu,, slalu mndi2 kt situ..
aduhh,, skrg da x de org mndi..
oleh sbb tu aku da jarang turun sungai..
sedih tau bile tngok..
1 je aku nak...
jgn lah cemarkan sungai ye...
aku merayu...
please...

0 ulasan:

Post a Comment

< >

There was an error in this gadget